Грета Тумберг – екологічна активістка, яка публічно відмовилася летіти літаком до Нью-Йорку, щоб виступити на саміті ООН. Офіційна причина, озвучена для ЗМІ: літак залишає за собою дуже великий “вуглецевий слід”, тому цей вид транспорту не є екологічним, адже він шкодить атмосфері, руйнує озоновий шар, розвиває глобальне потепління і тому подібне. Грета принципово не літає на літаках. Ніколи…
Зі Швеції до Нью-Йорку вона добиралася на яхті «Маліція II». За вимогою Грети, під час перетину Атлантики на яхті було опечатано дизель, який в цілях безпеки мав би бути на кожному подібному плавзасобі.
У мережі вже встигли подискутувати на тему того, що виробництво самої яхти з вуглепластику залишає не менший, але навіть більший “вуглецевий слід”. Але справа не в цьому. На яхті нібито є сонячні батареї і підводні турбіни для вироблення електроенергії (движок-то мовчить), але справа і не в цьому також.
А тепер, найважливіше!
Отже, Грета з супроводжуючими перетинає Атлантику на 20-метровій гоночній яхті з опечатаним дизельним мотором, тобто під вітрилами. Подорож займає близько 20 діб.
Екіпаж судна (без урахування пасажирів), необхідний для того, щоб яхта взагалі хоч кудись допливла – 5 моряків.
Після прибуття до Нью-Йорку, Грета відпочиває кілька днів, потім виступає на на оонівському саміті. Якийсь час після виступу вона ще проводить в Нью-Йорку, потім таким же чином повертається до Швеції.
Моряки, які пригнали яхту з Гретою і її батьком, відлетіли з Нью Йорка додому літаком. Їм на зміну прилетіли літаком ще 5 моряків, які на тій же яхті, за ті ж 20 діб відвезли Грету назад до Швеції.
Підсумок: екологічна активістка Грета відмовилася летіти удвох з татом через океан, щоб зберегти навколишнє середовище. Через це десятеро (!) людей перетнули цей самий океан на тих самих неекологічних літаках, залишаючи той самий “вуглецевий слід” …
Що це? Наївність чи усвідомлений популізм?