“Чесні” вибори у Черкасах /інформація для роздумів/


Spread the love

Це інформація саме для тих черкащан, які бажають знати трохи більше, ніж їм розповідають по телевізору…

Як ми всі знаємо, в 2015 році відбулися місцеві вибори. Але далеко не всі знають, як вони насправді проходили.

Тож, що відбувалося за лаштунками цього процесу? Що й досі старанно приховують від очей та вух простого виборця?

Свідчить голова територіальної виборчої комісії міста Черкаси Володимир Миколайович Матюша.

Згідно загальних положень, територіальна виборча комісія є постійно діючим спеціальним колегіальним органом, що  забезпечує організацію підготовки та проведення місцевих виборів.

В ході виборчого процесу черкаською міською виборчою комісією було виявлено ряд порушень виборчого законодавства України, вчинених Придніпровською районною територіальною виборчою комісією попереднього складу (далі – Придніпровська TBK), в тому числі, особисто її головою – Сизіною З.В., які містять ознаки злочинів, передбачених ст.ст. 157, 158, 358, 364, 366, 367 КК України.

28.10.2015 року до Черкаської міської виборчої комісії надійшли скарги (всього отримано чотири скарги за вх. № 554. 555, 556, 560) від уповноваженої особи ЧОО ВО Черкащани Іщенко І.І. та уповноваженої особи ЧМО Партії Вільних демократів Крупки H О.

З їх змісту було зрозумілим, що за результатами розгляду скарг Придніпровською TBK від певних суб’єктів виборчого процесу також з власної ініціативи комісії, було безпідставно прийнято рішення про проведення повторного перерахунку голосів виборців на виборчих дільницях № 710982. 710990, 711001. 711009, 711008 711010.711020. 711021, 711025,711006.711005. 710992, 710993.

Підстави для прийняття районними в місті виборчими комісіями рішення про повторний підрахунок голосів виборців визначені статтею 83 Закону України «Про місцеві вибори». Згідно цієї норми, за наявності відповідно оформлених актів, складених уповноваженими особами місцевих організацій та партій, довіреними особами кандидатів та офіційними спостерігачами суб’єктами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведення голосування та/або підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій комісії поставити під сумнів результати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, територіальна виборча комісія може прийняти рішення про проведення повторного підрахунку голосів виборців.

У разі неможливості усунення без перерахунку бюлетенів неточностей у протоколі дільничної виборчої комісії, а також у разі наявних ознак розпечатування пакетів із запакованими документами дільничної комісії територіальна комісія зобов’язана прийняти рішення про повторний підрахунок голосів виборців на цій виборчій дільниці.

З суті оскаржуваної діяльності Придніпровської TBK попереднього складу за головуванням Сизіної З.В., що без жодних правових підстав вирішила проводити повторний підрахунок голосів виборців ( недотримання спеціально визначеного порядку і грубе порушення норми виборчого законодавства України! ), зрозуміло, що подальше складання протоколу районної у місті TBK про підсумок голосування, ставило під сумнів прозорість та чистоту волевиявлення всіх виборців м. Черкаси.

Того ж дня. 28.10.2015 року, Черкаська МВК прийняла постанову № 158 якою зобов’язано Придніпровську TBK призупинити проведення повторного підрахунку голосів виборців до розгляду відповідних скарг Черкаською МВК на ці рішення та дії її зміст негайно було оголошено у приміщенні Придніпровської TBK, в присутності членів комісії та інших учасників виборчого процесу.

Після цього, Черкаською МВК було вжито ряд дій з витребування відповідних документів від Придніпровської TBK, що стали підставою для прийняття нею рішень щодо повторного підрахунку голосів виборців.

Зокрема, Черкаська МВК склала відповідний акт від 28.10.2012 року про відмову Придніпровської TBK надати необхідні рішення про вказаний повторний підрахунок голосів виборців, за місцем перебування останньої. Після чого, на протязі 28.10.2015 року

та 29.10.2015 року, Черкаська МВК направляла три запити за вих.. № 108, 114, 115 до Придніпровської TBK з проханням щодо надання зазначеної документації, які й були отримані. Всі запити вручалися під підпис або направлялися факсом, але залишилися не виконаними, адже відповіді на них надано не було.

В зв’язку з ненаданням документів та відповідних відомостей. 29.10.2015 року. Черкаська МВК прийняла постанову № 163, якою вже зобов’язала Придніпровську TBK надати постанови або витяги з протоколу засідання (протокольні рішення) в частині, шо стосуються призначення повторного перерахунку голосів виборців, а також копії відповідних скарг, інших доказів чи документів, які були підставою для прийняття Придніпровською TBK оскаржуваних рішень про повторний підрахунок голосів.

Дана постанова, одразу після її винесення, була доведена Черкаською МВК до відома голови та інших членів комісії Придніпровської TBK.

В той же день від Придніпровської TBK було отримано відповідь за вих. №19, в якій районна в місті виборча комісія повідомляє Черкаську МВК щодо своїх намірів з обов’язкового виконання постанови № 163 після завершення безперервного засідання по встановленню підсумків голосування.

Довожу до відома громади, що рішення вищестоящої виборчої комісії (відповідна постанова Черкаської МВК № 163) Придніпровською TBK до цього часу не є виконаним!

08.11.2015 року до Черкаської міської виборчої комісії надійшла скарга від суб’єкта звернення довіреної особи кандидата на посаду Черкаського міського голови Одарича С.О. – Поліщук Ю.В. У скарзі було вказано на факти щодо проведення Придніпровською районною у місті Черкаси виборчою комісією несанкціонованого розкриття пакунків з виборчими бюлетенями на 11 виборчих дільницях!

08.11.2015 року (о 14 год. 15 хв) окремі члени Черкаської міської виборчої комісії, прибули за місцем знаходження Придніпровської районної у місті Черкасах виборчої комісії для перевірки викладених у вищевказаній скарзі фактів та встановили, що за відсутності кворуму, без участі представників дільничних виборчих комісій, Придніпровською районною у місті Черкасах виборчою комісією /її деякими членами на чолі з головою комісії/ здійснюється розкриття пакунків з бюлетенями по дільниці № 711009 та ведеться їх перерахунок! Членами міської комісії, в присутності офіційних спостерігачів, кандидатів в депутати, довірених і уповноважених осіб та інших присутніх, було складено відповідний акт,

08.11.2015 року (о 16:10) на засіданні Черкаської МВК прийнято постанову № 173. про встановлення факту систематичного та грубого порушення Придніпровською TBK вимог Конституції України та Законів України. Крім того, було достроково припинено повноваження Придніпровської TBK. Останній було заборонено вчиняти будь-які дії з виборчою документацією до формування нового складу цієї Комісії. Зобов’язано, до моменту формування нового складу, забезпечити належне зберігання всієї виборчої документації!

08.11.2015 року (в 17:50) членами Черкаської МВК – Руднічук Д.В., Ковтун Ю.О., Яковенко С.Г., в присутності всього складу та Голови Придніпровської TBK, було оголошено зміст постанови № 173 від 08.3 1.2015 року, копію якої Голова Комісії відмовилась прийняти, про що також був складений відповідний акт!

Після оголошення постанови № 173 від 08.11.2015 року, присутні у цьому ж приміщенні співробітники Черкаського відділу Поліції Головного Управління Національної Поліції в Черкаській області повідомили про звернення Придніпровської районної у м. Черкаси TBK до поліції із заявою щодо виявлення ознак підробки бюлетенів по дільниці № 71100 під час повторного підрахунку .

В зв’язку з цим, співробітниками Поліції було вилучено два мішки з бюлетенями /без опису та пред’явлення постанови слідчого чи суду про надання дозволу на виїмку/- процесуально ці дії були зазначені, як добровільна передача Придніпровською ТВК співробітникам Поліції речових доказів /нібито, згідно повідомлення про злочин, фальшивих бюлетенів, виявлених під час проведення повторного підрахунку голосів/. “Добровільне” вилучення бюлетенів співробітниками поліції проводилося в той самий день – 08.11.2015 року – і відбувалося одночасно із підписанням акта про відмову від отримання постанови № 173.

Того ж самого дня Придніпровська TBK о 21 год 50 хв виносить постанову № 34 «Про передачу виборчих бюлетенів на експертизу до Черкаського відділу Поліції», о 23 год 01 хв – постанову № 35 «Про призупинення встановлення підсумків голосування в Придніпровському районі м. Черкаси». О 18 год 45 хв – постанову № 33 «Про Призупинення встановлення результату голосування за результатами проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 711009».

Таким чином, Придніпровська TBK вчиняла незаконну діяльність з проведення повторного підрахунку голосів виборців, за відсутності кворуму у цій комісії та без залучення представників відповідного ДВК. Як видно зі змісту постанови № 34 Придніпровської TBK, незаконні дії з перерахунку проводилися на виконання іншої постанови № 31 від 28.10.2015 року «Про проведення повторного підрахунку голосів виборців». Копію цієї постанови до цього часу не було надано до Черкаської TBK, незважаючи на її вимогу та численні запити!

Тож дія постанови була призупинена до вирішення питання по суті, що повинно відбутися після надання Придніпровської TBK відповідної документації.

Відповідь останньої за вих. № 19, щодо намірів з обов’язкового виконання відповідних приписів Черкаської МВК як і інші вимоги вищестоящої комісії Придніпровською TBK, враховані не були.

Крім того, повторний перерахунок бюлетенів по дільниці № 711009 та встановлення підсумків голосування по відповідному округу і подальше вилучення Поліцією цих бюлетенів відбувалося після офіційного встановлення Черкаською міською виборчою комісією результатів виборів та їх оприлюднення, що грубо суперечить вимогам законодавства.

Відповідно до пункту 14 статті 83 Закону, територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою «Уточнений») дільничних виборчих комісій відповідно про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців – протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніш як на п’ятий день з дня голосування (дня повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу про підсумки голосування окремо по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів відомості. Цією нормою заборонено здійснення перерахунку після встановлення результатів місцевих виборів, що відбулось у даному разі.

Придніпровська TBK проводила свою незаконну діяльність фактично вже після встановленої заборони Черкаською МВК вчиняти діяльність з виборчою документацією та її офіційного розпуску. Як вже зазначалось оголошення змісту постанови Черкаської TBK № 173 від 08.11.2015 року, про заборону та розпуск відбувся цього ж дня до 18 год 14 хв, про що достовірно знала голова районної у місті виборчої комісії Сизіна З.В.

Дана особа, після почутого рішення про заборону та розпуск, на власний розсуд вирішує добровільно передати бюлетені поліції, а вже після реальної їх передачі о 21 год 50 хв виносить постанову № 34 «Про передачу виборчих бюлетенів на експертизу до Черкаського відділу Поліції». Тобто спершу відбулась незаконна передача, заборонена вищестоящою TBK, а після була винесена сама постанова про цю передачу. На момент добровільної передачі бюлетенів поліції відповідного рішення у Придніпровської TBK не існувало.

Відповідно до частини 19 статті 27 Закону України «Про місцеві вибори», рішення територіальної виборчої комісії, шо суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів. Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання.

09.11.2015 року на засіданні Черкаської МВК за результатами розгляду скарги на постанови Придніпровської TBK № 33, 34 та 35 від 08.11.2015 року дійшла висновку, що їх прийняття суперечить ст.ст. 83, 86 Закону України «Про місцеві вибори», якими не дозволяється територіальним районним в місті виборчим комісіям проводити повторний підрахунок голосів виборців, а також переглядати підсумки голосування після встановлення підсумків голосування та встановлення результатів місцевих виборів. Крім того оскаржувані постанови Придніпровської„ яке відбувалась одночасно з підписанням акта про відмову від отримання постанови № 173. що згідно існуючих у ньому даних фактично припинилось о 18 год 14 хв.

Того ж дня (08.11.2015) Придніпровська TBK о 21 год 50 хв. виносить постанову № 34 «Про передачу виборчих бюлетенів на експертизу до Черкаського відділу Поліції», о 23 год 01 хв постанову № 35 «Про призупинення встановлення підсумків голосування в Придніпровському районі м. Черкаси», а також о 18 год 45 хв постанову № 33 «Про Призупинення встановлення результату голосування за результатами проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці № 711009».

Отже, Придніпровська TBK вчиняла незаконну діяльність з проведення повторного підрахунку голосів виборців, за відсутності кворуму у цій комісії, без залучення представників відповідного ДВК. Як зрозуміло зі змісту постанови № 34 Придніпровської TBK ці дії з перерахунку проводились на виконання іншої постанови № 31 від 28.10.2015 року «Про проведення повторного підрахунку голосів виборців», копію якої з того часу так і не було надано до Черкаської TBK на численні її запити та вимоги, в зв’язку з чим її дія була призупинена до вирішення питання по суті, що мало відбутись після надання Придніпровської TBK відповідної документації.

Відповідь останньої за вих. № 19 щодо намірів з обов’язкового виконання відповідних приписів Черкаської МВК, як і інші вимоги вищестоящої комісії Придніпровською TBK враховані не були. Крім того, повторний перерахунок бюлетенів по дільниці № 711009 та встановлення підсумків голосування по відповідному округу і подальше вилучення Поліцією цих бюлетенів відбувалося після офіційного встановлення Черкаською міською виборчою комісією результатів виборів та їх оприлюднення, що грубо протирічить вимогам пункту. 14 статті. 83. 3акону.

Відповідно цього пункту територіальна виборча комісія після прийняття і розгляду протоколів (у тому числі з позначкою «Уточнений») дільничних виборчих комісій відповідно про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, на підставі цих протоколів, а в разі повторного підрахунку голосів виборців – протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці не пізніше п’ятого дня з дати голосування (або дати повторного голосування) встановлює та заносить до протоколу відомості про підсумки голосування окремо по кожному виборчому округу з відповідних місцевих виборів  Цією нормою заборонено здійснення перерахунку після встановлення результатів місцевих виборів!

Придніпровська TBK проводила свою незаконну діяльність фактично вже після встановленої заборони Черкаською МВК вчиняти діяльність з виборчою документацією та її офіційного розпуску. Як вже зазначалось оголошення змісту постанови Черкаської TBK № 173 від 08.11.2015 року, про заборону та розпуск відбувся цього ж дня до 18 год 14 хв, про що достовірно знала голова районної у місті виборчої комісії Сизіна З.В.

Дана особа, після почутого рішення про заборону та розпуск, на власний розсуд вирішує добровільно передати бюлетені поліції, а вже після реальної їх передачі о 21 год 50 хв виносить постанову № 34 «Про передачу виборчих бюлетенів на експертизу до Черкаського відділу Поліції».

Тобто, спершу відбулася незаконна передача, заборонена вищестоящою TBK. а після – винесення самої постанови про цю передачу. На момент добровільної передачі бюлетенів поліції відповідного рішення у Придніпровської TBK не існувало.

Відповідно до частини 19 статті 27 Закону України «Про місцеві вибори», рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів. Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання.

09.11.2015 року на засіданні Черкаської МВК за результатами розгляду скарги на постанови Придніпровської TBK № 33, 34 та 35 від 08.11.2015 року дійшла висновку, що їх прийняття суперечить ст.ст. 83, 86 Закону України «Про місцеві вибори», якими не дозволяється територіальним районним в місті виборчим комісіям проводити повторний підрахунок голосів виборців, а також переглядати підсумки голосування після встановлення підсумків голосування та встановлення результатів місцевих виборів. Крім того оскаржувані постанови Придніпровської районної в місті Черкасах територіальної виборчої комісія прийняті виборчою комісією після винесення постанови Черкаською міською виборчою комісією про заборону вчиняти районній TBK дій з виборчою документацією.

Таким чином Придніпровською районною в місті Черкасах територіальною виборчою комісією постановами № 33, 34 та 35 від 08.11.2015 року грубо порушено Закон і рішення вищестоящої виборчої комісії, а тому вони постановою Черкаської МВК № 176 від 09.11.2015 року визнані такими, що не відповідають вимогам законодавства, порушують виборчі права громадян, права та законні інтереси суб’єктів виборчого процесу, та скасовані.

Серед інших грубих порушень вимог виборчого законодавства Придніпровською TBK. які вказують на наявність ознак злочину є свідоме внесення до протоколів про підрахунок голосів з позначкою «Уточнений» неправдивої інформації, а саме збільшення або зменшення на одну десятитисячну частку у підпунктах пункту 13 у таких округах: № 23 – п.п. 1,6,16 – п. 13, № 24 – п.п. 6. 16-п. 13, № 25 п.п. 8 – п. 13, № 26 п.п. 4,16 – п. 13, №’27 – п.п. 3,16 – п. 13, № 29 – п. 6 – п. 13. № 30 – п.п. 4, 6, 10,16 – п. 13, а також всі інші округи зазначені у постанові Черкаської МВК № 169. Допущення такої кількості помилок у дробових частинах  призводить до свідомого завищення у однієї з політичної партії величини дробових чисел у більше значення, ніж у її опонентів. Це, в свою чергу, надає їй можливість незаконно отримати додатковий депутатський мандат.

Обставини, що вказують на свідоме внесення Придніпровською TBK інших даних до протоколів про підрахунок голосів з позначкою «Уточнений», а отже умисну фальсифікацію виборчого процесу, виявлені на безперервному засіданні від 03.1 1.2015 року Черкаської МВК. Як було з’ясовано при огляді наданих Придніпровською TBK уточнених протоколів з, нібито вже виправленими недоліками, вони містять зовсім нові значення дробових чисел, ніж надані цією TBK первинні протоколи (зміни у п. 13 протоколу). Черкаська МВК не направляла їх на уточнення саме в зв’язку з цим! Тож зміна цих даних є неприпустимою та протиправною! Дані протоколи уточнюються лише в частині недоліків, які чітко вказани вищестоящою TBK.

За фактом підробки виборчих документів (виборчих бюлетенів) за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2,ст..158 КК України було відкрито кримінальне провадження, але основні дійові особи, що були присутні і приймали активну участь в процесі фальсифікації, так і не допитані!

Відомо, що до цієї пори з 25.10. не здані в архів копії виборчої документації, протоколів і корінців, так як вони не відповідають один одному, містять ознаки фальсифікації і до цієї пори зберігаються без охорони!!

Відомо, що в прикритті махінацій Придніпровської TBK активну участь приймала юрист пані Бордунос Л.І, яка також до цих пір не допитана поліціянтами.

До речі, пані Бордунос вміє заробляти гроші не тільки на виборах, а ще й на корупційних схемах «Прозорро». Нещодавно, під час сесії пропозицію про перевірку діяльності комісії “Прозорро” висловив  міський очільник! Сталося це після того, як пані Людмила розіслала підприємцям лист із розцінками на послуги щодо консультацій по електронним закупівлям.

Підсумовуючи, можу констатувати, що основними фальсифікаторами виборів-2015 у Черкасах є навіть не ті, хто безпосередньо займався фальшуванням та окозамилюванням, а міліція (поліція) під керівництвом екс-начальника УМВС України в Черкаській області пана Пустовара /в просторіччі “Діловара”/ та Прокуратура Черкаської області на чолі з прокурором Овчаренко, що покриває перевертнів у погонах та злочинну діяльність деяких депутатів.

Саме через їх потурання таким одіозним персонам, як Бородай та Радуцький було розв`язано руки. Без перебільшення, черкаська мерія сьогодні – це бандитська малина 90-х років, яка здебільшого займається відчуженням земель та захопленням бізнесу, а міський бюджет вважає власним “общаком”.

Припускаю, що завдяки цьому гіпотетично розширилося знане колись черкаське угрупування “торпеди”, адже, як ми бачимо, криміналітет жваво поповнюється новими структурними підрозділами, /ба, навіть, акціонерними товариствами/ в прокурорських і поліцейських погонах.

Чи віритиме після цього пересічний громадянин “неправдивим” очам своїм? Чи прислухатиметься до “чесного” слова депутата, чиновника або силовика?

 

Таким чином, я стверджую, що черкаська влада обрана незаконно і на сьогоднішній день є нелегітимною! 

Далі буде, адже це – тільки початок великих викриттів!

Володимир Матюша, голова територіальної виборчої комісії міста Черкаси.

Have any Question or Comment?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CAPTCHA image
*

Youtube “Громада Черкащини”

Text Widget

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean dapibus erat eget rhoncus facilisis. Duis et lacus ut tellus fermentum ultricies quis sit amet mauris. Nullam molestie, mauris ac ultrices tincidunt, sapien turpis rhoncus tellus, sed sagittis dui felis molestie risus.